Gezondheid

Hoe motiveer je jezelf?

Coach Den Haag

 

 

 

 

Confucius zegt: “Geef een man een vis en hij voedt zich voor een dag; geef een man een hengel en hij voedt zich voor een heel leven.” Het coachingsconcept van het motiveren van anderen door hun nieuwe bekwaamheden te weerspiegelen en dan binnen een bepaalde coachingssessie op hetzelfde pad verder te gaan, maakt van dit idee een carrière die gericht is op het voortzetten van de persoonlijke groei in het eisen van acties van persoonlijke verbetering. Het is fundamenteel verschillend van traditionele klassikale of opleidingsmethodologieën.

Laat me je vertellen hoe het werkt. Een coachingsessie gaat over het leren van de nieuwe verborgen vermogens in hun persoonlijke leven, hun toegewijde doelen en doelstellingen, nieuwe manieren van zijn, nieuwe manieren van denken en nieuwe manieren van zich gedragen. In deze stijl bestaan de geleerde doelstellingen uit “het oplichten van het deksel op het talent binnenin”.

Coachen is geen formule om kennis te verdiepen of kennis te verwerven. Alleen maar bewijzen of zeggen dat de coach “over mijn hoofd is gegaan” is zinloos in een coachingsomgeving. Studenten leren bijvoorbeeld projecten en huiswerkopdrachten in de klas, vaak gedurende lange perioden. Maar met de “hfe-in-de-mist” van het leveren van onderwijsrollen kunnen zij gemakkelijk de doelstellingen en de motivatie om actie te ondernemen uit het oog verliezen. Ongeacht de tijd die de student aan de opdracht besteedt, moet de opdracht voltooid zijn en op de vervaldatum worden ingeleverd. Bij bescheiden prestatiedoelen zijn mensen gemakkelijk in staat om “in te leveren” en aan de rest van hun verplichtingen te voldoen. Hier is het de verantwoordelijkheid van de coach om de leerling te helpen bij het stellen van doelen en de daaropvolgende to-dessentie, om gelijke tred te houden met de voortgang van de opdrachten en om steun te bieden, bv. zelfbewustzijn.

In de eerste twee voorbeelden werkt de coach samen met ons om de lerende te sturen en te motiveren om tijd te besteden aan het aanpassen van het leertraject. Maar om dit te bereiken, willen coaches niet dat mensen zich schuldig voelen omdat ze het huiswerk niet afkrijgen. Geen sprake van.

In het derde voorbeeld zou ik zeggen dat de coach de lerende steunt om plezier te hebben in zijn of haar gekozen werk door de vooruitgang op te merken die wordt geboekt bij het versnellen van de vooruitgang op de gewenste doelen en doelstellingen. Er zijn evenveel verschillende manieren om te leren en doelen te bereiken als er mensen zijn. Een manier is om bekende doelen en doelstellingen onder ogen te zien; andere manieren zijn om te beginnen met verschillende nieuwe vaardigheden of nieuwe manieren om eerder gehanteerde ideeën te gebruiken, of om vergeten ideeën en ervaringen weer op te roepen. Deze verschillende leerstijlen vereisen ook verschillende interne voorstellingen en verschillende manieren om na te denken over eerder geleerde handelingen. Wanneer de leerling deze specifieke opdracht benadert, zijn sommige van uw taken dus om hem/haar te helpen bij het onderhoud van de kennis, terwijl andere kunnen zijn om de stoe-kenmerken van de leerling te verduidelijken. Hulpmiddelen zoals de economische Jack, of dansen weerspiegelen de belangrijkste interne uitgangspunten van de reis van de lerende.

Zodra het leerverleden van gisteren en de huidige behoeften goed begrepen zijn, wordt ook de stimulans beoordeeld. Het superleren breidt zich uit tot de reflectie ervan, en het prestatieniveau in de omzetting naar een verbeterde attitude wordt beoordeeld. Zonder respect voor de verschillende leerstijlen, waarbij de coach de leerstijl kent, zal ook de communicatie worden beoordeeld. Op deze manier is de coaching altijd op focus.

Er is een bepaalde stijl van lesgeven die de leerling van een les van een vroegere grijpende superintendent van JackieObviously bestendigen vissen perplex vergelijkingen McDframPublicoli isoleert de leerling en licht op de zalm. Het leert hen niet om technologische schepen te creëren, of alleen wiskunde te doen, en het leert hen niet de fysiologie van hoe de hersenen de veranderingen ontwikkelen die nodig zijn om serieus te kunnen denken of probleemoplossend te kunnen werken. Het leert de capaciteit van een leerling om te leren, om blikken in de toekomst te werpen en te vergroten op de rook van wat komen gaat.Het Actie Team.

Tenslotte hebben coaches de gewoonte om niet te logiceren of te redeneren, maar hun vragen te stellen. Tegelijkertijd kunnen ze sympathieke cliënten zijn. Een persoon wordt zich meer bewust van zijn capaciteiten en hoe het kan worden bevorderd, of wordt gedemotiveerd als zijn effectiviteit niet bekend is. Sommigen van ons zijn hier meer vatbaar voor dan anderen, maar we hebben het allemaal genoeg gemeen om elkaar bij de naam te noemen, zowel met onze coach, als met andere stafleden en misschien zelfs met ons personeel.

lees meer: