Gezondheid

Prikkelbare Darm Syndroom Symptomen

 

 

Prikkelbare darmen Breda

 

 

IBS kan door verschillende dingen worden veroorzaakt. Het kan veroorzaakt worden door stress, veranderingen in dieet, bepaalde medicijnen of, voor sommige mensen, een gebrek aan vezels. Daarom is het zo belangrijk, als je vermoedt dat je IBS hebt, om jezelf af te vragen “Hoe word ik beïnvloed door deze aandoening? Welke dingen bezorgen me stress?”

1. Plantaire Fasciitis

Zet tijdelijke verlichting even opzij en denk aan de activiteiten waaraan u nu deelneemt. De activiteiten waarvan u nu geniet, zoals ondersteboven hangen op een trampoline of reuzenringen schommelen, zijn enkele van de activiteiten die uw symptomen kunnen verergeren. Verminder de tijd die u aan deze activiteiten besteedt.

Wandelen en racketsporten zoals tennis kunnen uw symptomen verergeren.

2. Wat gebeurt er in mijn buik?

Afhankelijk van waar je je in je spijsverteringscyclus bevindt, kun je last hebben van constipatie, diarree, of beide. Het hebben van een vorm van stoelgang stelt je lichaam in staat om terug te keren naar de plaats van balans. Het helpt om dingen in balans te houden.

3. Wat gebeurt er als ik mijn verstand verlies?

Wat ook je gebruikelijke gemoedstoestand is, hier zijn enkele van de manieren waarvan ik weet dat ze helpen om je symptomen te verlichten wanneer je verstopt bent of je misselijk of flauw voelt.

Als je last hebt van mentalexase of wazig bewustzijn, is hier een manier waarvan ik weet dat het helpt om je symptomen te verminderen:

a) Laat je bang of geschokt maken, een actie die in het begin je symptomen kan verergeren. Hoewel de aandoening zelf voorbij zal gaan, creëren deze reacties die je hebt een sneeuwbaleffect dat een toestand van euforie kan teweegbrengen.

b) ideeën en plannen uitbroeden die u met een vriend of een groep kunt uitvoeren, zoals een nieuwe activiteit uitproberen.

c) Vermijd keuzes die de weg bereiden voor een IBS-aanval, zoals het eten van voedsel dat je doet kokhalzen.

d) Actief zijn zal helpen om uw IBS-pijn te verminderen, het zal helpen om uw stoelgang regelmatig te houden.

e) Vermindert stress door te bewegen, te sporten, in de tuin te werken, enz.

f) Een combinatie van meditatie en diepe ademhalingsoefeningen (PRIT lunges) kan zowel de symptomen als de stressniveaus helpen.

g) Word actief, door te wandelen, te sporten, trappen te lopen, te stofzuigen. Dit helpt om stress te verminderen en uw energie te verhogen.

h) Leer en volg een dieet dat rijk is aan vezels. Dit kan helpen door episodes van leegte te verminderen.

i) Doe 30 minuten per dag aan lichaamsbeweging.

j) Oefen levendige ademhalingsoefeningen.

k) Voor vrouwen: gebruik de crème die uw arts voorschrijft voor uw symptomen, in het bijzonder de crème voor IBS.

l) Vertel uw arts wat u hebt gedaan om uw depressie te behandelen, wat uw stressniveau is en welke andere symptomen u eventueel hebt.

m) Raadpleeg een psycholoog als u denkt dat uw IBS-symptomen chronisch zijn.

3. Biofeedback

Biofeedback training is vandaag de dag een van de meest effectieve IBS-behandelingen, er zijn veel aandoeningen die met biofeedback kunnen worden behandeld, waarvan IBS, angst, roken, cafeïne en gewicht nu de populairste zijn. Een van de hulpmiddelen die bij biofeedback worden gebruikt is het kruidenrek, een reeks Tillotank-achtige speeltjes die op een biofeedback-machine worden aangesloten.

Biofeedback-sessies kunnen persoonsgericht zijn, of alleen groepsgericht. De groepsgerichte sessies worden gebruikt om je te helpen gemotiveerd te raken om je leven te veranderen, terwijl de persoonsgerichte sessies worden gebruikt voor zelfhulp. Sommige mensen gebruiken biofeedback met een therapeut, terwijl anderen het op eigen houtje doen, maar hoe dan ook, dit zijn uitstekende IBS-behandelingen. Doe gewoon je best om gemotiveerd te raken en je zult goed op weg zijn om je IBS problemen op te lossen.

 

lees meer: